miskolci bölcsész blog

miskolci bölcsész blog

Elsőéves hallgatók első vizsgaidőszakjukról

Január 28-ig vizsgázhattak a BTK hallgatói

2017. január 29. - miskolcibolcsesz

Kávé, könyvek és hosszúra nyúló éjszakák? Vajon az egyetemi vizsgaidőszak csakugyan valóra váltja a frissen felvett hallgatók félelmeit, és rendkívüli megpróbáltatások elé állítja a diákságot? A Bölcsészettudományi Kar elsőéves hallgatói maguk írták meg, hogy hogyan élték meg első vizsgaidőszakjukat a Miskolci Egyetemen.

Godó Bettina

2016 szeptemberében kezdtem el tanulmányaimat a Miskolci Egyetemen, szociológia alapszakon. Hamar rá kellett jönnöm, hogy a gólyatábor, a felhőtlen szórakozás csak egy része az egyetemi éveknek. Nem várt sebességgel beköszöntött a már annyit emlegetett vizsgaidőszak. Először kissé féltem tőle, majd hamar beleestem abba a hibába, hogy a pihenést nem a végére hagytam, ezért még az utolsó hetekben is vizsgákra kellett készülnöm. Így, hogy letudtam a megmérettetéseket, megkönnyebbültem, és lehet, hogy hihetetlen, de újult erővel várom az elkövetkezendő félévet, visszagondolva pedig azt mondanám, hogy nem is volt ez olyan rossz. (De azért jó, hogy egy félévben csak egyszer van.)15676307_1320877527974315_6727114297592599551_o_1.jpg

Lisztóczki Lilla

Eleinte nagyon féltem és izgultam a vizsgaidőszak miatt. A tanáraim mind azt javasolták, hogy a nehéz vizsgákat előbb tudjuk le, mivel a végére már elfáradunk, és nem lesz energiánk. Én így is tettem, és próbáltam minél hamarabb letudni a vizsgákat, hogy aztán pihenhessek. Persze én is megcsúsztam az idővel, és ezért néhány vizsgámat át is raktam másik időpontra. Összességében a vizsgáim jól sikerültek, a tanárok nagyon jófejek voltak, és próbáltak minél jobb jegyeket adni.

10661796_739414256106227_8050973937828449489_o_2.jpg

Lisztóczki Vivien

Nagy reményekkel és határozottsággal indultam neki a vizsgaidőszaknak. Előre elterveztem, hogy minden vizsgát a lehető leghamarabb le fogok tudni, de végül a „szünidő” beszippantott, és a magamnak tett ígéreteket megszegtem. Bár összességében jó eredményekkel túléltem ezt az időszakot, a kapkodástól és a nagy mennyiségű stressztől szeretném megkímélni magamat a következő vizsgaidőszak folyamán.11822776_890916797622366_6944401539972025417_n_1.jpg

Oláh Alexandra

Első. Tételsor? Van. Átküldöd? Persze. Köszi. Tizenöt tétel? Ez sok. Szakirodalom? 6 könyv a könyvtárból. Hatszáz oldal? Nyolcszáz oldal? Semmi baj. Megcsinálom. December tizenkettő. Elővizsga? Túl korán van. Felsőbb éves: jól oszd be az idődet! Elsőéves: tudom, tudom. Felsőbb éves: van tételem. Kéred? Első éves: kérem. Köszönöm. Fél napok a könyvtárban. Két tételt már kidolgoztam. Mennyi van még? Ajj, nem bírom. Megcsinálom. Első vizsga. Jöjjön, húzzon egy tételt! Esetleg egy póttétel? Nem köszönöm. Megbirkózok vele. Négyes? Négyes. Örülés. Karácsony jön. Végre pihenés. Vagy mégsem? Még tizenöt tétel. Megcsinálom. Tízet már tudok. Van még három napom. Megtanulom. Szóbeli? Nem írásbeli. Menjünk be. Essünk túl rajta. Hány vizsgád van még? Három. Neked? Négy. Kitartást! Kitartok. Túlélem. Már csak három. Jövő héten kettő is? Megcsinálom. Húzzon egy tételt. Jó, ezt tudom. Ez is meg volt. Már csak egy maradt? Sima ügy. Ebből is tizenöt? Már nem számít. Megtanultam. Jöjjön be. Dolgozza ki ezt. Lefeleltem. Mindenből levizsgáztam. Nem volt vészes. Túléltem. MEGCSINÁLTAM!14141506_1199511360100913_2460388752039443260_n_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolci-bolcsesz.blog.hu/api/trackback/id/tr612167509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása